tisdag 16 juni 2009

Från låg till hög

Idag nådde jag en stressnivå jag aldrig känt förut. En stress som tog ett läskigt fysiskt uttryck. Kroppen la av fullständigt medan tankarna flög så snabbt att det var helt omöjligt att tänka klart och fokusera på jobbet. Bestämde mig för att skita i om folk inte kommer kunna betala sin junihyra och loggade ut. Stängde dörren, satte mig med armbågarna på skrivbordet, händerna för ansiktet och grät. A good cry.

Sedan: ringa bank ett, ringa bank två, plocka undan sekretessbelagda dokument, fram med snusdosa och entré på jobbfest.

Efter två glas vin: drar skämt om när jag råkade säga att jag satt på min informant till min uppsatshandledare.

3 kommentarer:

  1. Bra att du struntade i människors junihyra, man alltid måste ta hand om sig Sofia!

    SvaraRadera
  2. Bra svenska det blev i föregående inlägg..

    SvaraRadera