måndag 8 juni 2009

Motvals

Dagen efter valet och gubbarna på jobbet är i gasen. Det tisslas och tasslas och ges misstänksamma blickar i fikarummet. Den där unga snofsiga stockholmsbruden, kan vi verkligen lita på henne? Röstar hon med oss, på det rätta partiet. Det ganska låga taket blir kvävande och det är nästan så att jag önskar att jag röstat på moderaterna bara för att jävlas.

Liksom skrika "HALLÅ BIBBLAN HUR ÄR LÄGET?!" iklädd randig pyjamas.

Eller som att jag var iklädd cheap monday från topp till tå på pappas begravning. Haha, om nu prästjäveln mot vår vilja måste prata om gud och att pappa nu troligen sitter och dinglar på ett moln nånstans, ska jag banne ha dödskallar med uppochnedvända kors i pannan på kläderna.

Så barnlig är jag.

Ps. jag röstade på fel parti, men inte såå "fel".

1 kommentar: